Mijn lijst met blogs

zondag 15 juli 2012

Hier ga ik aan beginnen....

Een paar weken  geleden had ik eindelijk mijn bedquilt" af van de generaaltjes.
Hij is alleen maar gedubbeld, zonder tussenvoering en zonder door te quilten. Het ding was te groot en te bewerkelijk voor mij. Machinaal laten quilten vind ik geen optie.. Daar ik ook niet wist hoe ik hem zou doorquilten heb ik het zo afgemaakt.
Heb tenslotte nog genoeg tops liggen waar ik wel wat mee weet te doen en ook niet zo gigantisch groot.
Het voordeel is ook, dat die nu makkelijk in de wasmachine kan...


Wil hem van de winter op bed leggen, maar...dan wil ook ook een bijpassende quilt erboven maken.
Dus ga ik vandaag daar aan beginnen.
Alles staat klaar, mijn Janomeetje uitgegraven, doe het deels op de machine, niet het applicatie werk.


Die moet dus over 3 maanden klaar zijn..............denk niet dat dat lukt, maar proberen kan altijd..
Ik vind hem zo ontzettend leuk. Generaaltjes heb ik genoeg liggen, moet alleen even op zoek naar sneeuwmannenstof. Wit met een winterse opdruk.

Vorige week hehebben we hier een kunstwerk bij het plein gekregen..


Op de achterkant staat..KUNST MAG GROOT ZIJN...
Quilke erbij gelegd om de grootte te laten uitkomen, alleen ...Quilke bleef uiteraard wel liggen, maar naar de camera kijken dat ging niet door. Er liepen een aantal kinderen met kleine hondjes te spelen.... en er was een BBQ aan de gang....maar hij bleef wel liggen!!!

Verder was een neef van mij verhuisd, we zijn daar uiteraard even wezen kijken. Tot mijn verrassing hing daar weer het schilderij van mijn moeder, toen we nog in Oosterbeek woonde.
Het heeft nu een plaatsje, via mijn neef zijn moeder, T.A.


Zo, nu aan het werk met de quilt.

Groejtes Nanda.

4 opmerkingen:

  1. Ha Nan wat een enige winterquilt ga je maken en jouw inzet maakt dat ik denk dat je een heel eind gaat komen met je planning meis.
    Hé ook in Oosterbeek gewoond? Ik ook en m'n lief is er geboren en opgegroeid.........
    Wat een heftig kunstwerk, hebben ze het wel zo geplaatst dat het wel plezier geeft?
    Zet 'm op en succes met het zoeken naar de juiste sneeuwmannen....
    Handwerkliefs van huis tot huis, Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Anje.

    Ja, ik heb ook in Oosterbeek gewoond. Denk tot mijn 5e jaar. Toen gingen mijn ouders scheiden en kwam ik in Amsterdam te wonen. Vorig jaar zijn mijn lief en ik naar Oosterbeek geweest. Gauw even de foto's op het net gezet. Hier een link naar mijn fotoalbum. Veel is er niet te zien, maar misschien wel leuk voor jouw.
    De eerste zijn de foto's van mijn geboorte huis.
    http://www.mijnalbum.nl/Album=LV8EEP7I
    Heb jij er lang gewoont?
    Het grote kunstwerk staat op een veld waar niet gebouwd wordt vanwege de crisis...ja, het geeft plezier!!
    Liefs Nanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Nan, Goeie keuze deze winterquilt! Vind hem enig! Past goed bij jou! Succes en plezier met maken.
    Groetjes Ansje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh,oh het lukt me niet de foto's te bekijken Nan, maar het antwoord op je vraag is: Ik heb er maar 1 jaar gewoond, m'n dochter is er dat jaar geboren, het was een heel strenge winter in 69. M'n lief is er geboren en getogen en heeft 18 jaar op de Oranjeweg gewoond en heeft op de Paasbergschool gezeten.
    Oei wat is dat lang geleden.
    Liefs en groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen