Mijn lijst met blogs

zaterdag 14 januari 2012

Quilt update.

Ruim 50 (vijftig) jaar woon ik in dit gebouw. 10 jaar bij mijn moeder en 40 jaar een gallerij hoger met Chiel en natuurlijk een deel met onze dochter.
Ruim 50 jaar staat deze flat er.
De nummering in deze flat is een ramp.
Je kunt, kon niet op een normale manier zien op welke etage een huisnummer was. Wij hebben namelijk drie ingangen met hun eigen numers...de gallerij loopt gewoon door.
Sinds afgelopen donderdag zijn er eindelijk bordjes bevestigd waarop wij, en bezoekers het nu kunnen zien:
Dat is echt een feestje waard!!!!

Om verder te gaan met de titel, Quilt update:
Mijn quilt Berries and Bluebirds is klaar!!! Althans de top. De border zitten er nog niet aan, die komen volgende maand.
Maar toch vast een foto, ik ben er loeitrots op, het is mijn eerste echte applicatiequilt:


Ik vind hem heel erg geslaagd, het was een BOM van Magdaleentje.
Heb er met heel veel plezier aan gewerkt.
Nu mag ik aan een volgend project beginnen.
Dat wordt  "A Dog's Life" van Lynette Anderson.
Die moet ik dus gaan maken zonder dat ik nieuwe lapjes ga kopen......had wel vorig jaar een paar FQ's gekocht voor deze quilt.

Die zitten ergens onder in het mandje.
Ehhhhh, dat is natuurlijk niet het enigste project wat ikm onder handen heb, maar wel het voornaamste.

Mijn 2e serie zeven huisjes is ook gelukt.
Ik merk dat het verslavend werkt. Het is heel leuk om te doen, zeker daar ik nu voornamelijk bezig ben met applicatie, is dat een leuke afwisseling. En de huisjes worden zo leuk!!!

Geen huisje wordt hetzelfde, wat niet wil zeggen dat ik geen dubbele lapjes gebruik.

Nog even ter afsluiting een foto van mijn Belg met zijn halfzusje. Geen bijzondere foto, maar om nu helemaal af te sluiten zonder Quilke, dat kan niet!!!!

Groejtes Nanda.

4 opmerkingen:

  1. Leuke huisjes!
    Weet je al wat je er tussen gaat zetten?
    Je loopt lekker op schema, ga zo door en laat ons lekker meegenieten van je bouwwerken!
    Groetjes
    Marina Fluit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat is je "Berries and Bluebirds" een plaatje Nan, mag je echt trots op zijn hoor. Heerlijke vrolijke huisjes je gaat lekker...... Ongelooflijk na 50 jaar niet meer hoeven te zoeken naar je huis door de bezoekers.
    Steekjesgroetjes, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig blog is dit. Ik heb het eens helemaal op mijn gemak nagelezen en alle foto's goed bekeken. Je huisjes worden hartstikke leuk en ik ben heel benieuwd hoe de quilt met al die bloemenstoffen uiteindelijk gaat worden. Succes ermee!
    Tjuuuus
    Mac

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Nanda

    je huisjes worden mooi maar de B B is schitterend hoo

    BeantwoordenVerwijderen